december 2017 | stories x good things

Thursday 11 January 2018

apa yang aku buat pada bulan disember 2017? takbanyak benda pun aku rasa. kali nie, aku nak share benda baik yang terjadi. dan beberapa benda favourite aku pada bulan dua belas tahun dua ribu tujuh belas.

assalamualaikum dan salam sejahtera.

aku rasa bulan disember paling banyak aku keluar rumah dan drive sebab akhir tahun kan. (?)

kasut beli kat lazada. cantik dan comel walaupun harga bawah rm20. dalam rm16 kalau tak silap. postage free sebab beli lebih dari rm60. aku tolong kawan adik aku beli sebenarnya, sampai aku sendiri terjebak beli. hahahhaha susah rasanya kalau tak membeli bila bukak website shopping online pastu sale kaw2. 

tapi kekadang, sale tu nama je la lebih. tapi harga sama je macam biasa. sebab aku jenis survey barang berminggu2 sebelum beli. so, kena pilih betul2.

keluar ngan family. makan mee kari kat MarryBrown. terkejut haritu ternampak BURGER NASI LEMAK dan AISKRIM NASI LEMAK. nak try tapi takut menyesal. hahahhahhaa. apa je rasa AISKRIM NASI LEMAK tu ye? siapa dah try boleh la share macam mana rasa dia :D

keluar ngan sepupu2, makan mcD pulak. merasa jugak aku akhirnya burger prosperity nie. dulu teringin makan baru sekarang mencuba. hahhahaha. sedap burgernya, cuma sos lada hitam tu pedas la, sebab aku punya burger banjir sos lada hita. twister fries tu sedap. cepat je aku habiskan twister fries tu. chicken dah, nak try yang beef pulak lain kali  :)

hadiah giveaway dari NadiaIzzaty dah sampai. happy sangat dapat THE WHENEVER PLANNER dan buku tadabbur berserta fridge magnet LONDON yang comel. alhamdulillah rezeki akhir tahun. suka sangat planner pink tu. tetiba rasa sayang nak guna. hehehhee

last instagram post sebelum tahun baru. :D


SHOWS, MUSICS and more!


BLACK kdrama | bila sampai episode 10, aku rasa nak drop je tengok kdrama nie sebab macam pelik and aku tak berapa suka watak Ha Ram. tapi teruskan jugak sebab aku curious gila sebab hampir sepanjang drama 'where is the tape? where is the tape? TAPE EODISSEO?" lol. nasib baik tengok sampai habis. PLOT TWIST drama nie daebak la aku rasa. banyak gila plot twist yang buat aku macam rasa WHAT??! sampaikan last episode, last scene pun aku rasa macam plot twist (ingatkan dorang sambut halloween jadi orang tua. lolsss.) tapi based on komen kat kissasian, boleh terima sikit la ending dia. walaupun nak kata happy ending tak jugak, sad ending pun tak. decide la sendiri. sometimes, things are better left without answer.

ongoing kdrama yang aku layan Black Knight and I'm Not A Robot (recommend some ongoing kdrama yang korang rasa best!)

layan muzik macam biasa. cuma lately aku suka layan Samurai Champloo [Tribute Mix]. best layan lagu lofi hiphop mix bila buat kerja menaip blogpost.





tu je la kot nak cerita. lol
disember, bulan terakhir sebelum tahun baru korang pulak macam mana? chill enough? 
aku alhamdulillah, masih hidup bernyawa sihat. 


sekian
ilal liqa'
see ya when i see ya lah

21 comments

  1. semoga tahun baru ni menjanjikan 1001 kebaiakn buat awk !

    ReplyDelete
  2. kasut tu lawa, planner tu lawa, makanan tu obviously mestilah sedap kan, hahaha, sekian komen dari saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahah kalau pasal makanan mee kari tu biasa2 je rasa dia. :D thanks sudi komen :3

      Delete
  3. bestnye menang giveaway kak nadiaaaaaaa.. im not really a fan of pink but the planner is so nice. (actually love things related to books and planner hehe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah rezeki :D kannn, BV punn suka benda related to book and planner :D

      Delete
  4. Black memang mind blowing.. I totally susah nak accept perangai Ha Ram but since I love Go Ara and character Black tu menarik, proceed gak and nasib baik cite dia still da bomb.. hahahhaa.. You should try hwayungi or also known as korean odyssey.. :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. yuppp, memang mind blowing, paling2 the unexpected twist. BV pun suka Go Ara cuma watak dan script Ha Ram tu macam kurang sikit. yeahh!

      nanti BV tengok, banyak kata kdrama Korean Odyssey tu ala Goblin kan :D

      Delete
  5. MarryBrown ada mee kari? First time dengar :O

    I have stopped watching K-dramas for awhile now except this one drama; Prison Playbook. Nak sambung balik tapi macam takde mood sangat.

    I highly recommend Prison Playbook. Best sangat and banyak life lessons. Kalau nak tengok cerita rom-com, tengok Jugglers. The last time akak tengok, masih best. Rasanya episodes baru-baru ni pun best juga :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, BV pun baru tau ada tu terus cuba :D

      Prison Playbook? nanti nak layan jugak la. Jugglers tu kalau dah habis nanti tengok. banyak pulak dalam watching list nie hahhahaha. thanks! :)

      Delete
  6. Aiskrim nasi lemak tu kat Marry Brown ke? Ohhh lama sgt la ni tak nyinggah MB, tak taw pulak ada menu ni T__T

    Kite pun tgh on the way baca buku Tadabbur tuu, nanti buat review eaa :D

    Mula2 ikut jugak Black tuuu. I feel the same, apsal laaa asyik dialog pasal tape jeee hahaha. Currently watching the same dramas jugakkk. I Am Not A Robot tu comel! Black Knight tu pulak asalnya sbb suka scenes kat Slovenia. Mujur la plot dia pun menarik hahah

    My December was one of the best month ever. Dapat kakak ipar, majlis meraikan pengantin (in which dapat jumpa sedara mara walaupun penat busy tu yg Allah!), then tgh2 bulan, umrah. Alhamdulillah :D


    hanisamanina.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup kat marry brown. rasanya tu menu terbaru dorang :D

      nanti review kalau rajin. wahhahaa :3

      kan, asyik tape2 je, sampai rasa annoying kekadang. lol. yasss memang comel sangat I'm Not a Robot tu, taksabar nak tunggu part hero tau siapa robot tu sebenar. XD memang suka tengok scenes kat Slovenia tu, plot pun rasanya okay lagi setakat nie :D

      Alhamdulillah, Tahniahhhhh dapat kakak ipar dan pergi umrah. rezeki sangat :D

      Delete
  7. kmk ngga black hariya pun rasa macam mok drop kan ajak sebab cerita nya slow gilak hahaha tapi boleh lahhhhh >.< aiskrim nasi lemak? alu search google kmk hahahaha

    ngga prison playbook kak! best gilaaaa hahaha first ep ya agak slow sikit tapi lamak2 byk scene nak lawak,kedak drama reply 1988 juak ya. org madah drama korean odyssey ya best juak tapi kmk lom dak ngga sbb baruk kluar ep 4 mun sik salah kmk >,<

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn, sama jak rasa kita. tapi tetap teruskan juak demi mok tauk ending macam nie tek. hahahhahaa. cuba la aiskrim nasi lemak ya rah MB :D

      kelak la nangga terus, banyak recommend ya. :D mok juak nanggga korean odyssey sebab ada yang madah ada macam fantasy ala Goblin sikit.

      Delete
  8. seriously ada aiskrim nasi lemak? wonder dgn rasa dia, nasib baik BV makan makanan normal haha xD

    ReplyDelete
  9. Tak tengok lagi black sebab kawan cakap cerita dia kena fikir sikit hahaha saya malas betul nak fikir :')

    Kasut tu comellll, best tak pakai?

    ReplyDelete
  10. Indahnyaa 2017 awak :) Dan kasut pink tu comel gilaaaa boleh takkkk!

    ReplyDelete
  11. Same with me. Akan survey barang tu lamaaa then baru decide nak beli ke tak hahaha. Oh and the planner looks cute ^^

    ReplyDelete
  12. Semoga tahun 2018 dan tahun seterusnya untuk kita lebih baik drpd tahun sebwlumnya :-)

    ReplyDelete
  13. semuga tahun ni lebih best dari lepas..

    ReplyDelete
  14. Please la tengok Just Between Lovers. Sumpah best gila. Hehehe :D

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!