makanan free memang sedap

Wednesday 18 October 2017

makanan free memang sedap. apatah lagi bila orang belanja. hahhahha. makanan free yang sedap memang sedap. yang tak sedap pulak macam mana ye? eh. hahhahahah ewahhh bersyukur la ada makanan ye. makanan sedap satu nikmat. tak sedap diam je ye tak. okay nie nak share gambar makanan sedap2. wahahhaha

assalamualaikum and peace upon you.

jumaat lepas, my family keluar makan2. hahahhahaha k. bapak sedara (mom's bro) with his wife, cousins and nenek keluar bersama ajak kitorang makan. aku okay je orang ajak makan apatah lagi free yang orang belanja. wahahha. tapi sebenarnya aku malas nak keluar sebab aku ada benda nak buat. (tengok anime. dan malas drive walaupun kedai makan tu dekat hahahha). tapi sebab semua ikut keluar, takkan aku nak tinggal sesorang kat rumah ditemani kucing2 malam2 pulak tu. so, ikut laaaaa. best thing, bukan aku yang drive. LOL.

sebahagian makanan di order. my mum order laksa and little sis nisa pulak order nasi goreng ayam (dia memang selalu order nie kat memana kedai makan. hahahhaha). oh ya, nisa baru lepas pt3. rajin gila study tak macam aku dulu pemalas. hahahhaa

yang lain order macam2 jenis makanan. entah kenapa aku ingat every dish yang dorang order. tapi not gonna list here sebab kalau mention satu2 dan describes mesti terliur punya la.

bila orang belanja, aku rasa segan gila nak order makanan mahal2. (do you feel me? ke aku sorang je rasa macam nie?) bukan takut dorang tak mampu bayar ke apa kan, cuma courtesy gitu kot. walaupun dengan family sendiri dan kawan, segan nak order makanan mahal2 dan banyak2 walaupun dorang suruh order je apa2 kau nak. hahahhaa may ALLAH bless them. murah rezeki orang suka belanja orang lain nie. hehehhehe. belanja la selalu ye. eh. (tak malu pulak mintak belanja) lol. 

ayam penyet sambal lado? i guess(?) nie makcik aku yang order. sebab plating nampak unik dan cantik (kecuali sudu dan garfu tak match) aku ambik gambar la. hahahhahha. argghhhh gambar tak cantik pulak. ayam tu sedap sebab terasa rempah kat kulit ayam. makan cicah sos hitam tu sedap gilerr. aku sentiasa suka makanan yang ada sos and thick gravy.

makanan yang aku order. western gituhhh blackpepper meatball (ramly's brand as stated in the menu). harga rm10.50 (mahal jugak kan, ke murah aku takpernah makan meatball hahahhahahha). sebab takut takhabis aku share ngan mak. tapi at the end, aku yang habiskan semua sebab mak ada laksa sarawak. wahhahaha. sos lada hitam tu biasa2 je rasanya tapi suka after taste pedas2 lada, walaupun nie first time aku makan meatball sos lada hitam, okay la sedap jugak, rasa nak makan lagi. 

yang bestnya kat kedai makan nie ada macam2 menu, western ada, malay style pun ada. kat luar ada stall burger dan ayam panggang. pernah je cerita pasal kedai makan nie kat blog <HERE> antara my current fav kedai makan di sibu. sebab suasana pun not bad. hehehhee

nice foods make me happy. free foods make me super happy. wahhahaha. siapa je yang tak happy makan makanan sedap2? salah satu nikmat dunia yang mampu kita rasa. alhamdulillah kan.

🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕

siapa pernah makan blackpepper meatball, sedap tak bila makan for the first time? hahhahaa

korang lebih prefer makanan style apa, korean, japanese, western atau jiwa malaysia (melayu, india, cina dan sebagainya) hahhaha kalau aku, tak kisah style apa asal sedap, bersih dan dijamin halal.

ilal liqa'
see ya when i see ya lahhhhh~


23 comments

  1. Makanan malaysia all the way! Tak de negara lagi yang boleh lawan makanan malaysia setakat ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn, lagi2 malaysia ada berbagai jenis bangsa. makanan pun banyak jenis. terbaikk :D

      Delete
  2. baiknya ada org belanja :D semoga murah rezeki
    saya kalau makan meatball selalu tak kenyang, kecik sangat xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn, murah rezeki orang belanja nie. hahhaha :D
      betul jugak, tak berapa kenyang. lain kali order 2 pinggan XD

      Delete
  3. Azwar paling suka makanan melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BV pun suka jugak makanan melayu, apatah lagi makanan waktu hari raya khasnya macam rendang, lemang dan sebagainya :D

      Delete
  4. semua makanan saya bedal.. hahahaha

    #sukamakan

    ReplyDelete
  5. Gambar mknn tu pun dah nmpk gempak dah wow

    Sy lbih suka mknn mlyu 😌 sushi pun ok gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. edit je lebih tu. hahhaa

      sama jugak, BV makan apa je asal sedap XD

      Delete
  6. sama lah, kalau orang nak belanja memang kita tak tergamak nak order yang mahal2..common sense agaknya =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, betul tu, rasanya memang common sense tu :D

      Delete
  7. sape kate makanan free tak sedap. semua sedap walau hakikatnya tak sedap ahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha boleh pakai jugak nie. memang sedap kalau makanan free kan XD

      Delete
  8. Semua pun nampak sedap! :D

    For me, I love Asian food especially Malaysia, Japanese and Korean. Western food tak boleh masuk T____T

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn, me too, asian food memang best2 :D
      BV baru cuba sikit2 je western food, tu pun western food dah di malay kan XD

      Delete
  9. kita makan semua tapi masakan melayu tetap the best :D

    Fatinamudz

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann. memang suka jugak masakan melayu nie terutama bila hari raya :D

      Delete
  10. so far tak pernah lagi tak sedap .. haha

    ReplyDelete
  11. Sama jugak! Rasa serba salah nak pilih makanan mahal kalau orang belanja. Cuba tak ambil makanan paling mahal kat kedai tu. Hihi.

    Siqah makan semuanya. Tapi tak dapat dinafikan, makanan Melayu is the best!!

    ReplyDelete
  12. Makanan melayu dengan western 🙋

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!