hermo haul for my sister

Wednesday 16 August 2017

Assalamualaikum
okay, sebenarnya beberapa hari nie idea nak update blog umpama 'hidup segan mati tak mahu'. macam biasa malas menaip dan idea pun berkurang, maka krik krik la blog. wakakkakaa. biasalah, bila blog personal nie, kekadang ada la mood nak update, kekadang tak berupdate la. chill. take your time bebeh.

thanks bagi yang wish dalam post lepas pasal konvo tuuuuuuu. terharu baca :D

ok, sebenarnya nak cerita, beberapa hari lepas, adik aku ada mintak tolong nak beli kbeauty product (pengaruh iolls kuat, hahahhaha). so, tengah decide nak beli kat althea atau hermo, lepas beberapa jam berfikir (hiperbola sikit), aku decide nak tolong beli kat hermo je la sebab dia nak cepat sampai (weekend nie dah balik poli).

yay, sampailah sudah. isnin order, rabu (today) dah sampai. pantas zass zass je kan hermo nie. pernah share jugak pasal hermo haul dulu2 kat post SINI. kali nie kena beli RM150 keatas baru dapat free postage (sebab kat sarawak kan). hahahhahaha


sorry gambar buruk sikit. wakkakaka. 

nampak sangat kan pengaruh aku kat situ. hampir semua brands tu aku dah ada. hahahhaha. 


💁 ini list barang2 yang adik aku (si elin) pilih;

1. nature republic | aloe vera soothing gel mist (dah review kat SINI)

2. w.lab | sebum out finish pact (pernah jugak beli yang nie tapi kat althea kat post SINI)

3. its skin | VB effector serum (nie jenis lain, vitamin B untuk oily skin kalau taksilap, aku pernah review tapi aku punya vitamin C, baca post kat SINI)

4. apieu | sun cream waterproof 50spf (dia nak beli macam aku punya kat post SINI, tapi dah out of stock kat website hermo, jadi pilih yang nie je la)



🙋 yang aku pilih;

its skin | babyface petit pact. comelllll sangattttt (i kennot la benda comel2). kecik cenonettt je. aku beli yang nie sebab aku punya w.lab sebum out finish pact aku punya dah pecah, jatuh dari atas katil (carelesssssss iCRY) dah la fav pact sebab memang buat muka tak berminyak. ingat nak review, tapi taksempat pulak. hhahahhaha. kalau aku rajin, nanti aku review pulak its skin babyface petit pact nie. 

🍈🍈🍈🍈🍈🍈🍈🍈🍈🍈🍈

okay done,
cepat betul servis hermo nie. terbaikkkkk. 
kalau ada rezeki, nak je shopping lagi kat website hermo. hahahhaha

korang pernah tak shopping kat website hermo? ada senarai barang2 dalam post nie yang korang nak aku review?? tell me :3


14 comments

  1. yang serum tu mostly i selalu tengok desc dia kata for dry skin but i ada oily skin so kecewa sikit lah 😩

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg VB effector tu maybe sesuai. sebab memang untuk kulit berminyak, fungsi dia untuk mengawal sebum kalau taksilap. adik BV pun ada kulit berminyak jugak :)

      Delete
  2. belum pernah shopping lagi kat sini. usha2 tu pernahlah...wish semua tapi nak beli...erm...nanti sajalah! hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhahahha boleh la beli lepas nie kalau berminat. menarik semua barang kat hermo :D

      Delete
  3. Setakat ni memang tak pernah lagi shopping kat hermo hehe. Tengok la ada rezeki nanti, shopping.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, boleh la usha2 hermo kalau ada rezeki sebab banyak barang menarik :D

      Delete
  4. nanti review yang serum tu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti review lepas adik BV pakai. hahhaha :D

      Delete
  5. Tak pernah beli lagi kat hermo tapi pernah usha2. Yang tak best kat sini skynet gdex semua tu sumpah lama gila tunggu.

    Izz pun suka benda kecik2 comel2, kadang2 tu beli sebab comel je end up tak guna pun.

    Macam berminat nak try VB effector tu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya kat hermo boleh pilih nak guna courier apa. rasanya dorang banyak guna poslaju, sbb barang2 BV haritu guna poslaju :D

      hahhaha, sama la XD

      boleh la try kalau berminat :D

      Delete
  6. kak Hana tak pernah lagi beli kat Hermo tapi dah usha dah mana berkenan. hajatnya bila dah kerja kot baru nak beli. sekarang kena simpan dulu duit tu hehe takut ada emergency

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh dah usha. hehehehe betul tu, tunggu kerja dulu baru la beli kan. :D
      setuju pasal simpan duit utk emergency tu :)

      Delete
  7. haah, beli kat hermo certain product dia lagi murah dri beli kat shop dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann, perasan jugak pasal tu. harga kat shop lebih mahal maybe sebab sewa dia XD

      Delete

drop a comment~
arigatouuu!