pizza-ing at Pezzo, Mukah

Saturday 28 November 2015

Assalamualaikum
hari tu aku pergi mukah. sebab nak pendaftaran bagi senior sesi disember 2015 politeknik pada 26 haribulan. aku dan sepupu pergi sehari lebih awal. lepas berangkut barang apa semua dan check in, aku dan sepupu lapar. jalan kaki je cari makanan sebab dekat kan. hahahhaa. dah pergi mall apa semua, aku teringin lak nak makan pizza Pezzo sebab Pezzo kat Mukah nie baru bukak dalam sebulan lalu kalau taksilap aku la. dan paling penting aku adalah antara penggemar pizza yang abadi. hahahhahaa.

so lets get started. 

inilah Pezzo, kecik comel je franchise dia. sebelah tu lak SugarBun. dorang berjiran dan saling tolong menolong antara satu sama lain. baju sama merah sampai aku confuse mana satu pekerja Pezzo dan SugarBun. hahahaha.


aku order chessy cheese satu dan big daddy satu. aku order dua slice pizza. hahahhaa. dan sepupu aku lak order big daddy satu. sepupu aku yang recommend kan big daddy sebab dia kata sedap. kami takeaway aka tapau. sebab pizza otw masak, so kena tunggu la.  satu slice rm6,90 dan ada jugak rm7.90 rasanya. sebab ada combo set yang 3 slice pizza rm20, aku terus ambik yang tu la. 


okay. dah sampai. balik terus makan. hahahaha. nampak tak kesedapannya disitu dahlah masih panas. hujung sekali cheesy cheese dan big daddy dua slice tu. tengok menu kat sini


agak besar. tu aku dah makan sikit. hahahhaa. nampak sangat taksabar kan. memang puas hati untuk seketul pizza yang sedap. hahahahaha. makan satu dah kenyang. dan aku save lagi satu untuk dinner. 


harga? okay la, berpatutan sebab pizza besar dan sedap. memang kalah pizzahut. hahaha. dan paling penting rm20 tu memang rm20 dah termasuk GST. takmacam tempat lain yang kekadang ada hidden charges, tengok resit baru tau ada hidden charges kan. hahahaha. 

MUKAH
Lot 2157, Shoplot 1,
Ground Floor,
Medan Mall,
96400 Mukah, Sarawak

nak tau kat mana lokasi Pezzo di tempat anda? boleh klik link kat bawah. 

aku baru perasan rupanya kat Sibu hometown aku pun banyak franchise Pezzo nie lepas tengok lokasi dia. hahahaha. siapa2 peminat pizza boleh try datang sini. :D

sekian, ilal liqa'



22 comments

  1. sedap. tapi Fea x beli pun. Sebab mahal. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedap. berpatutan la dengan harga walaupun agak mahal. :D

      Delete
  2. ok saya terliur.
    ok nnt saya cari pezzo
    ok nvm saya akan beli dominos jakgi

    huhuhu <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. cari la. mesti ada. sedihnya kat tempat BV takdak dominos T^T

      Delete
  3. Besar gila pizza. Sedapnya!! Dah lama tak makan pizza aih.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. ada jugak kat tempat selain sarawak rasanya :D

      Delete
  5. saya pernah baca pasal kedai pezzo ni kat blog kak mia liana tak silap. nampak bestlah :D oklah tu 3 slice rm20 besar pula tu saiz dia T___T craving sungguhlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best. hehhee. berbaloi jugak sebab besar2 dan sedap. :)

      Delete
  6. owh! kat miri pun ada jugak..bataknya aku tak tau....
    aiseh...ni yang rasa nak try ni...harga pun okay...
    thanks review BV!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, memang ada. cepat2 la try. hahahhaa. u welcome :)

      Delete
  7. suka yang perisa ikan bilis tu, ke sambal ikan bilis. sedapp! hihi xx
    http://letaknamaterlalumainstream.blogspot.my/

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum cuba lagi yang tu. nanti la cuba kalau pergi lagi.hehehe :D

      Delete
  8. Meleleh ayaq liuq nengok pizza camtuh....
    Adoiii...dah laa perut tengah lapar ni...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. lap air liur dan carilah pizza sekarang. hahhaa

      Delete
  9. waw. besarnyaa pizza :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang besar. BV sendiri pun taksangka. hehheee

      Delete

drop a comment~
arigatouuu!