having a ME time

Tuesday 3 November 2015

Assalamualaikum
dah masuk bulan november. aku dah taktau nak buat apa. asyik baca buku dan melayan movie je. takpun memekak singing dalam bilik. nak keluar rumah jenjalan takut duit pun keluar macam air. so mereput dengan sopan di rumah ye. mereput sopan nie kira macam baca novel dan komik HAHAHA. rasa nak pergi library tapi ngeri sebab library dekat dengan kedai makanan. hahahaa. takut melencong dari pergi ke library tetiba ke kedai tu. wakakaka. hope nothing goes wrong in these sem break. 


nak cerita pasal ME time, masa dimana kau sorang2 je. alone doesn't mean u lonely, having a ME time nie penting jugak la bagi aku since aku suka buat benda sorang2. wakakkaa. aku bukan LONER tau. just i love being alone. bagi aku bila aku sendirian aku boleh release stress tanpa perlu dengar kata orang lain, just me and myself. kekadang bosan gila, entah la. kekadang aku rasa best je being alone tetapi kadang2 bosan gila. macam lifeless. no one to talk with. chat pun takdak. just got more notification of whatsapp group. aku silent reader je. ada mood lebih je aku layan group whatsapp tu. hahahha. 

bila ada masa berseorangan, aku suka la baca buku, baca article online, decorating crafting, movies and more. i enjoy la being alone. wakakkaa. rasanya la. tapi sometimes it feels lonely u know. sunyi. but feels great donno how to describe. sebab aku taksuka bising and crowded, rasa suffocated jehh. HAHAHA, but im good la how to berdepan dengan orang. *ehem, I WISH*

tapi kan, kekadang tak elok jugak sensorang bila kau tengah stress. mana tau, jiwa lemah pastu setan lak menghasut. ish~ benda tak elok mungkin jadi. so better berukhuwwah. tenangkan jiwa ke, makanan jiwa jangan lupa.

aku kalau lepak ngan kawan ke apa, aku kekadang jadi penonton je sebab malas nak bising. hahahhaa. bila mulut aku bercakap, keluar la bab mengumpat bergosip dan so on. HAHHAHAA. i need to avoid that. hahahahaha. kan best kalau berkumpul dengan geng sekepala bukak cerita pasal horror creepy things la. takpun educational topic macam UFO, alien, x file and so on. educational sangat. hahahahhaha.

jadi korang which one? suka ALONE ka suka BERAMAI-RAMAI?

sekian, ilal liqa'


34 comments

  1. Salam petang, dulu akak ni lone ranger..tapi loni dah pandai berkawan..tapi kebanyakan kawan di alam maya..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat malam. hehehe :D baguslah kalau berkawan.tapi kenapa kat alam maya? kat dunia nyata banyak kawan jugak tak? hehehe :3

      Delete
    2. selamat malam. hehehe :D baguslah kalau berkawan.tapi kenapa kat alam maya? kat dunia nyata banyak kawan jugak tak? hehehe :3

      Delete
  2. saya suka beramai-ramai. tpi duit nk keluar dgn kawan xde :') HAHAHAHA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BV pun ok je kalau beramai ramai. :D ye la tapi duit takdak. hahhahaha :D

      Delete
  3. same, i love me time!
    hehehehehe so i love to be alone sbb malas nanti kalau keluar dgn kawan reramai pastu nnt hati ini yg tersakit tetiba hahahahaha or and yes. might go thru gossiping so NO! huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. hahahaha, kekadang ada masa bosan sangat memang best je keluar ngan kengkawan. hehhee. gosipping tu rasanya kena filter la. wakakaka :D

      Delete
  4. of course lah being alone. byk je benda yg dpt dibuat although lama kelamaan akn rasa boring jugak haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, alone best je tapi bosan jugak bila sensorang :D

      Delete
  5. suka dua-dua. ada masa alone. ada mana kita geng! ;)

    ReplyDelete
  6. Suka alone tapi tak suka rasa alone. Camnie kah. Pikir lok Haha

    ReplyDelete
  7. ikot moodd,,tp biasanya nak ketenangan sorg2 je :)

    ReplyDelete
  8. Bergantung kepada emosi jugak. Kadang2 suka duduk sendirian tp kadang2 suka jugak bila ada orang ramai... Bukan introvert, bukan extrovert tapi ambivert.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kebanyakannya bergantung kepada emosi. baguslah ambivert drpd introvert. :D

      Delete
  9. saya pun lebih suka ME TIME! nak keluar pun bak kata BV, kelak duit mengalir bak air...
    so duduk senyap2, baca buku, khatamkan movie dan bersosial! heheheh
    tak pun main game...pastu, sedar2 dah 2016...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. hehehee. kalau keluar rumah duit pun keluar jugak T^T
      hiperbolanya, hahahha dah 2016 ye :3

      Delete
  10. sama macam saya ! ada mood suka alone, kadang suka bermeriah. hahaha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama jugak. tapi BV lebih suka alone la. ehhehehe :D

      Delete
  11. Tengok waktu jugak. Berubah2.
    Emm. Tapi, macam more tu ALONE. Haha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ikut masa jugak kan. hehehe. alone memang slalu best. hahhahaa :D

      Delete
  12. Alone. Rasanya orang yang lahir bulan 3 memang suke menyendiri. hehehe. Sesorang lagi rasa seronok nak buat apa yang kita suka. Hew

    ReplyDelete
  13. BV, kita samalah! Rasa macam baca pasal diri sendiri pula bila baca entri ni. Minus crafting sebab akak tak kreatif nak crafting bagai ni.

    ReplyDelete
  14. tengok keadaan jugak hihi tapi more kepada BERAMAI-RAMAI kot :p

    ReplyDelete
  15. suka Alone... kawan pn tak ramai... kawan kat alam maya ramai lah.. group whatsapp pn byk hahaha.. tapi silent reader je.. kalau kene seru baru masuk hahaha

    ReplyDelete
  16. prefer ramai-ramai. the more the merrier gittew XD cuma bila alone tu rasa Allah sentiasa ada, so dua-dua ada kebaikannya hhee

    ReplyDelete
  17. peace upon to you . nk tnya gmbar dekat sidebar you tu , guna apps ape ye nk edit ?

    ReplyDelete
  18. Kalau saya, suka dua-dua.
    Tapi more to beramai-ramai, sebab nanti kalau asyik alone je, sampai bosan dah tak tahu nak buat apa :D

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!