Tuesday, 14 April 2015

bubur kapur

Assalamualaikum
siapa tau apa benda bubur kapur tu? aku taktau la kat tempat korang ada tak. tapi kat tempat aku kat sarawak memang agak pemes jugakla bubur kapur nie. korang pernah makan tak bubur kapur nie? hehe. aku kira baru2 makan jugak la. 

sepupu aku jual bubur kapur nie, so untuk support menyapot aku pun beli la sebekas. hahahhaa. 

bubur kapur

aku makan campur dengan ais. sedap la. rasa lemak2 santan. memang best makan panas2 dan sejuk2. tekak macam nak makan bubur kapur je. :3

sekian,
ilal liqa'



14 comments:

  1. Sedapnya....Teringin pulak akak

    ReplyDelete
  2. Tak pernah dengar nama bubur kapur pun :(

    ReplyDelete
  3. 1st time dengar bubur kapur ni. rasa dia mcm bubur cha cha ke? tak pun rasa mcm cendol? :D

    ReplyDelete
  4. macam cendol rupa dia tuuu. rasa dia macam mana?

    ReplyDelete
  5. rupa bentuk mcm cendol..
    xprnh makan pulak bubur kapur.. hihi

    ReplyDelete
  6. bubur kapur namaya ni erk? saya baru tahu.. tapi saya suka sangat..sedapp.. hehe

    ReplyDelete
  7. ehhhh first time dengar nih BV.. ni cendol ke? ke bubur cha cha? ahaha..

    ReplyDelete
  8. oh, apa entah orang panggil kat sini... tapi saya x makan sangat. bubur kacang saya on. hehe.

    BV duk sarawak ke?

    ReplyDelete
  9. owhh bubur kapur ek namanya? kamiorang kat sini panggil mcm 'cendol' je hehe

    ReplyDelete
  10. bubur kapur ni cendol ke? huhu

    ReplyDelete
  11. first time dengar.. kalo ke srawak mana nak dapat ?
    hehehe..

    ReplyDelete
  12. First time dnga.. nt nak crek la resepi ni..huu :)

    ReplyDelete
  13. sedap nahh. best ni santan banyak2 haha

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!