REVIEW NOVEL : GANTUNG by Nadia Khan

Monday 16 February 2015

Assalamualaikum
kembali lagi dalam segmen review novel by BudakVanilla. hahahhaa. kemain. macam dalam tivi pulaks. ok nie lagi satu spoiler. jangan baca bagi yang nak baca buku gantung nie. hahhaa. kali nie nak review buku keluaran fixi lagi.

buku fixi GANTUNG by Nadia Khan


sinopsis belakang buku

 "Musketeer Code - no all for one, just one for all." 

Gibbs, Ray, KJ dan Troll – sekumpulan pelajar lelaki paling popular dan paling akrab di sebuah sekolah asrama elit. Mereka berempat mencipta Musketeer Code - peraturan yang tidak membenarkan sesiapa antara mereka mempunyai steady girlfriend, tetapi sebarang skandal amat dialu-alukan untuk dikongsi oleh semua. 

Sehinggalah peraturan itu dilanggar... dan seorang awek psiko mencetuskan tragedi yang bakal menghantui hidup mereka semua. Kemudian —


review by BudakVanilla (spoiler alert)
nie antara buku fixi yang pertama aku baca. terus jatuh chenta ke page terakhir sebab plot twist yang sangat menarik sampai kau takmampu nak skip page dia. GANTUNG nie sebenarnya kisah budak sekolah. macam sinopsis belakang buku dia. buku nie ada unsur under18teen sikit. so jangan baca bagi yang sensitif tentang hal ini. aku suka twist dia. related dengan hidup dan mati. 1st. aku ingat semua nie masih hidup dan cerita tentang bagaimana kehidupan 4sekawan nie tadi, rupanya. 3 daripada mereka mati. dan roh si Gibbs n KJ tu masih ada kat sekolah. yang hidup cuma Ray. paling kesian Gibbs, sebab dia taktau dia mati. nak tau macam mana dorang mati? nak tau macam mana Ray yang masih hidup bagitau Gibbs kenapa dia mati? ada kisah cinta Gibbs jugak. dan dendam si awek psiko yang menaruh perasaan ngan Gibbs. ada jugak part acah2 seram. baca la sendiri k. feel sendiri the twisted plot. waaahahaha. 

sekian,
ilal liqa'



4 comments

  1. eh.. allene jarang tau nak baca cerita gini.. tp bila awak review macam best je... huuhuh

    ReplyDelete
  2. Part yang seram and still terngiang ngiang ialah part kipas dalam bilik tu. Haih !!! Seram sejuk nak tarik selimut pun.

    ReplyDelete
  3. saya pun dah baca novel fixi ni. best gila okayh~hehe

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!