Thursday, 16 October 2014

Pucelle Mist Cologne SPARKLING LOVE

Assalamualaikum
kali nie nak cerita pasal cologne kesayanganku. kenapa kesayangan? sebab bau dia simple je. kalau taknak bau yang kuat menyengat, boleh guna cologne nie.

kalau bagi aku la, setiap bau yang aku hidu terutama bau wangi, ada memori tau. memori suka duka. eceh. ayat kau. contohnya, deodoran bau lemon, kalau aku hidu bau dia, mesti aku ingat masa semester satu dulu, cehhh, kenangan.

si pucelle nie pulak, kalau aku hidu bau dia mesti teringat masa aku jadi cashier dulu. hahaha. sebab tiap kali nak turun kerja mesti sembur dia kat tudung dan baju. kira memang feel the moments la konon. jiwang sehh, lempang lelaju kang.

tudia, comelkan? senang nak simpan dalam beg je. bila rasa busuk sikit, spray je. senang. harga pun murah, tak sampai rm10 kan. dan puas hati la dengan bau dia. :D


baca la kalau nampak ye. aku taknampak. taktau la korang nampak ke idok.
btw, memang best guna pucelle nie, bau dia simple dan simple la. hehe

siapa guna pucelle jugak? raise your finger please.
dan ada tak bau sesuatu yang buat korang teringat sesuatu kenangan?
mesti la ada kan? tipu la kalau takda,

contohnya bau lemang rendang semua, mesti ingat raya kan?
hehehe. sekian,

btw, kalau nak pakai wangi2 tu biar niat betol, iaitu, nak kurangkan atau hilangkan bau badan. jangan sampai bau terlalu kuat sehingga menarik perhatian orang terutama ajnabi. nawaitu tu kena jaga. eceh~

ilal liqa'

10 comments:

  1. macam pernah nampak ...... tapi bau dia tk kuat sangat kan ? haha saya selalu pakai minyak wangi mak saya je , bila rse diri ni busuk je pakai , sya bukannya selalu pakai minyak wangi pon sbb saya tau baunya akan hilang jugak .... hahaha xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, bau dia takkuat, :3 sama je. kekadang suka pakai minyak wangi mak punya. hehe

      Delete
  2. pernah beli dlu warna kuning x silap...wangii jgk..hee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang semua jenis dia wangi2 kan? :D

      Delete
  3. kalo bau tembikai mesti teringat waktu sahur.. kikiki..

    mmg bau2 ni buat kite teringat kenangan lama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol2. setiap bau ada kenangan. cewaahhh. hahaha :D

      Delete
  4. cologne ngan minyak wangi apa beza dia? main sembur ja...hee

    ReplyDelete
  5. lama dah tak pakai minyak wangi tapi sekarang baru nak mula pakai balik. pucelle ni kat watsons ada jual ka?

    ReplyDelete
  6. Saya pengguna setiaa😘
    pernah la pergi bakeri smpai akak tu tegur adik pakai minyak wangi mahal ye..sedap bau die..i was like..akak..minyak wangi ni rm6.90 je...
    she said she loves the fragrance of the perfume

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!