Saturday, 19 July 2014

kerana tiada siapa yang sempurna

Assalamualaikum.
dunia nie memang penuh dengan ketidakadilan. jangan tanya kenapa. kerana itu lah dunia yang telah dijangkiti penyakit. kekadang orang yang terlalu baik pun dibenci dan dihina. apatah lagi manusia biasa kan. aku rasa memang lumrah hidup dah orang dengki antara satu sama lain. ada yang tak puas hati lah. jeles pun satu hal. memang tak pernah takdak yang kena pada mata manusia. walaupun kekadang kita bersangka baik, tapi mesti ada sekelumit rasa tidak puas hati. bila dilayan sekelumit perasaan tadi, lalu ia menjadi barah dalam diri sehingga hati yang dulu bersih, makin banyak bintik2 hitam dan akhirnya akan menutupi seluruh ruang dan menjadi hitam sehitamnya.

semoga hati aku masih wujud kawasan yang bersih. dan semoga dapat aku cuci kawasan yang berbintik hitam tadi dengan lebih beramal kepadaMu.

ilal liqa'


3 comments:

  1. Entry yang sangat bermakna...betul tu. tak ada sesiapa yang sempurna. Semua org kat dunia ni pernah judge orang kan. siap jd habit lagi.

    ReplyDelete
  2. deep.

    ini dunia realiti sekarang..

    semoga sentiasa istiqamah. inshaaALLAH akan terhindar dengan sikap ni ~

    ReplyDelete
  3. Betul sangat tu awak. Kadang2 diri sendiri pun tergolong sama. Banyak2 lah muhasabah diri. :)

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!