Wednesday, 12 March 2014

marah

Assalamualaikum and peace upon to you.

today i feel a bit weird. hahaha. donno why. maybe people around me gone weird. my feeling or mood are influence by the mood of people around me. but not really *coz i am 24 happy go lucky person*. muahaha. sometime when i get angry, sad or having a bad mood. i trying hard to endure that bad feelings and be happy. patient is everything when i have a bad mood.


okay stop speaking. hahahaha~ otak makin pening pulak bila fikir macam2. jadi pegangan aku bila aku marah atau sedih? macam mana nak tahan marah? cara aku, istighfar banyak2. tanam sifat sabar. jangan mengeluh. *padahal aku selalu je mengeluh kan?* bersangka baik. kalau kau marah ada lagi yang lebih marah tapi mereka sabar. mereka dapat sabar. kenapa kau tak boleh? mesti boleh punya la! :)

live today as u will die tommorrow.

hidup hari nie macam kau akan mati esok.
pastu : 
banyak beribadah kepada ALLAH.
banyak lakukan kebaikan pada orang2.
bersabar banyak-banyak.
layan semua orang dengan baik. jangan sakitkan hati mereka.
ceriakan hari kita dengan perkara yang baik walaupun hati sedih.
menghargai semua orang disekeliling kita. ibu bapa adik beradik
menghargai ciptaan ALLAH *alam sekitar*
bersyukur dengan apa yang ada.
tabah dengan segala dugaan.
maafkan segala salah orang yang dorang buat kat kita.
bersangka baik. 
percaya bahawa setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati.

serious aku kata. bila aku rasa semua orang di sekeliling aku akan mati dan aku jugak mungkin akan mati esok atau lusa atau bila2 je. aku cuba hargai dan jaga hati semua orang disekeliling aku. aku taknak buat mereka sakit hati, terasa hati atau sebagainya. walaupun kekadang ada jugak gurauan aku yang takdapat diterima atau terlepas bicara yang menyakitkan hati, aku mintak maaf. aku cuba elak tunjukkan mood aku yang tak elok tu. aku cuba untuk senyum dan ketawa walau macam mana sakit dan marah aku rasa. tapi DIAM LEBIH BAIK. sebab tu la aku suka duduk diam2. haha~

aku tak suka marah.
dan aku tak suka tengok orang marah.

ilal liqa'

No comments:

Post a Comment

drop a comment~
arigatouuu!