mencari ilmu

Tuesday 17 December 2013

Assalamualaikum
sebagai pembuka bicara, jawap la salam aku tu. dan sedekahkan al fatihah dan doakan kebaikan untuk aku dunia akhirat. heee. tak salahkan kita doakan orang? jangan lupa berdoa untuk umat Islam yang telah dilanda peperangan dan bencana di serata dunia. moga ALLAH lindungi mereka.

siapa kedekut ilmu? aku ke? bukan ya bukan. aku nak cerita pasal aku la kan. kalau tak cerita pasal aku pasal siapa lagi kan.

aku nie jenis yang tak pandai menerangkan sesuatu. kekadang bila kengkawan suruh terangkan sesuatu dengan susah payahnya aku terangkan. tapi memang diaorang susah nak faham sebab aku cakap berbelit belit berputar putar kau tau.kekadang aku sendiri tak faham apa yang aku cakap. muahaha. kalau faham memang alhamdulillah. syukur.


dalam mencari ilmu, kita tak perlu ada rasa malu. 
bukan maknanya memang buang 100% rasa malu tu dan bergaul mesra dengan bukan mahram.
tapi jangan malu bertanya. jangan malu untuk buat silap. bila belajar memang kita selalu buat silap. tapi belajar la dari kesilapan supaya takkan terus tersilap. *muahaha. punya la belit ayat*

sekian saja
ilal liqa'


1 comment

  1. Betul tu dalam mencari ilmu kita takleh malu..kalau malu, takleh dapat ilmu.. terbaik!

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!