Friday, 22 November 2013

Biore Facial Foam

Assalamualaikum
kali nie aku nak cerita produk apa yang aku guna untuk cuci muka. produk nie aku memang guna sejak mula2 pakai pencuci muka dulu *tipu, mengada. hehehe* bagi aku pencuci muka biore nie bagus untuk sesiapa je. hehe :) aku memang guna pencuci muka nie dulu dan sekarang. alhamdulillah. pencuci muka nie sesuai untuk aku.

nie kelebihan dia. :) aku selalu guna warna OREN dan BIRU :3 aku selalu guna sekali sehari. tapi untuk kesan terbaek guna la 2 kali sehari.  :)

dulu aku paling suka guna nie. kulit aku bukan jenis yang sensitif *syukur alhamdulillah* tapi masa aku aktif dulu, jerawat kecik2 tu selalu timbul. bila aku guna nie. beberapa hari pastu jerawat jadi mengeras dan boleh ditanggalkan. *tangan aku memang gatal dan kopek2 benda melekat kat muka* hahaha. effect biore nie memang bagus la. :)

yang nie pulak aku guna sekarang. bagi aku jenis warna biru nie sesuai untuk kulit yang dah sedia baek. sebab sesuai untuk menghaluskan kulit. macam kulit muka aku kira okey jugak la sekarang walaupun ada masalah bintik2 hitam kat hidung dan acne kat dahi. tapi tak la teruk sangat. mungkin sebab aku selalu berjaga sampai tengah malam dan makan makanan berminyak. muahaha. :3 


aku nak bagi TIPS jaga muka nie. 
  • bagi aku bila korang pakai sesuatu produk, tapi tak bagi kesan langsung selepas beberapa bulan, jangan pakai lagi dah. mungkin tak sesuai untuk kulit muka korang.
  • dan lagi satu, kalau muka korang dah jadi teruk, berhenti guna produk2 tertentu kat pasaran biasa, sebab kebanyakan produk2 nie ada bahan kimia. :) sebaliknya mintak nasihat dari doktor atau pergi je ke farmasi mintak pendapat penjual tu dan cari ubat atau krim muka yang sesuai.
  • guna produk muka yang sesuai dengan usia korang. macam remaja2, jangan guna produk awet muda. korang dah muda pun. buat apa guna produk awet muda lagi. muahahaha. jangan la guna produk yang heavy2 tu sebab kulit muka remaja nie kira masih okay2 lagi.
  • JANGAN pakai BOTOX. *hahaha, tiada kaitan pun* 
  • JANGAN mengubah ciptaan ALLAH.  nak bedah plastik bagai. syukur lah dengan apa yang ALLAH dah bagi.
  • TIPS TERBAIK. selalu solat kerana bila kita nak solat, kita berwuduk, dan bila kita berwuduk kita pun kira cuci muka dan sebagainya serta cuci dosa2 kecik. jadi la muka korang bercahaya. anugerah dari ALLAH. :)


sampai sini saja dulu. 
kalau aku rajin aku update lagi. 
thanks sudi baca entry aku yang tak seberapa nie. :)
ILAL LIQA :3

3 comments:

  1. tak pernah lagi guna Biore. sekarang guna yadah. hee :)

    ReplyDelete
  2. teringat pakai biore ni masa sekolah rendah dulu...

    ReplyDelete
  3. Bgu biore ni... try la guna.. biore. sesuai untuk smua jnis kulit tau.. 🐰🐰

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!