alkisah si tudung bawal

Friday 19 July 2013

Assalamualaikum
semua orang tau kan tudung bawal? tudung tang takkan ditelan zaman sejak dulu kala. puitis ayat aku. pada zaman globalisasi nie, tudung bawal menjadi trends gak selain dari selendang dan tudung belit2 semua tu. :D kat pasar atau kat mana2 pun ada dijual dengan harga mampu milik. sekarang macam2 bentuk dan warna dah ada. aku pun taktau nak pilih yang macam mana lagi.

masalah aku bila memakai tudung bawal nie ialah, kau sendiri tau2 la bila orang lasak macam aku nie pakai tudung bawal. mula2 pergi kelas, comel kemas lagi boom. dah sampai setengah jam baru je setengah jam tu. tudung aku dah kemek2 siap hilang dah flip2 yang aku buat tadi. pastu mula tangan gatal nak kemaskan tanpa guna cermin, main agak2 je. pastu tengok muka. ya allah, lucu je aku tengok diri sendiri. agaknya aku nie tak pandai pakai tudung bawal kot. nak pakai shawls yang bebelit tu lagi la aku tak pandai. hahaha~

taktau dah nak buat macam mana =..="
tolong aku.

jap aku nak bagitau, rupanya kat politeknik mukah tempat aku belajar sekarang ada kelab multimedia. aku minat jugak nak masuk kelab tu. tapi siapa yang aku perlu jumpa ya?

cita2 aku graphic designer tapi ambik course yang bukan bidang cita2 aku iaitu programming. aduyaiii. takpa la. rezeki aku. :D

ilal liqa' :)

4 comments

  1. kalau nak part muka tu keras, guna starch.. biasa akak guna KiwiKleen Starch.. spray kat part yg nak dikeraskan and then gosok.. boleh tolong keraskan part kain yg lembut sangat.. spray kat baju pun berkesan :)

    ReplyDelete
  2. Kamek pun sama.. Macam nak tanggal jark.. Ya kamek suka makey tudong main sarong jark..

    ReplyDelete
  3. i suke pakai bawal..selesa..
    btw, salam ramadhan & selamat berpusa =)

    ReplyDelete
  4. tudung bawal akel lagi selesa :)

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!