Saturday, 27 October 2012

sabarlah sayang

Assalamualaikum. .
dipagi yang cerah dan sunyi dengan bunyi burung mencicit disana sini. .satu rasa yang aman menular ke jiwa. .syukur ya Allah. .aku sebagai hambaMu masih hidup di bumi yang penuh ranjau ini. .semakin hari ku merasakan dugaan hidup semakin memberat tatkala rasa dan perasaan seorang manusia biasa yang perlu dipimpin masih terlekat teguh dijiwa. .siapalah aku yang hendak membenci sesiapa yang juga merupakan hamba Allah. .siapalah aku yang ingin mengadili semua dosa2 yang telah dilakukan. .walaupun cerah langit disinar mentari. .mendung di jiwa tiada siapa yang tahu. .ttttaaapppiiiiii. .kau hadir bagai pelangi. .dikala hujan lebat disertai guruh. .kau datang menghulur tangan. .teguh berdiri bersamaku. .sentiasa sisiku dikala suka dan duka. .menerima aku seadanya sebagai insan lemah yang bila2 akan rebah dibumi Allah ini. .kau mewarnai duniaku yang dulunya sepi. .setia bersamaku sehingga sekarang. .terima kasih. .:) ~berkumandang lagu Bila Diri Disayangi (uk's)~

hehe~ dengan pendahuluan yg begitu hmmppphhh. .sy rasa sy patut berdiam diri. .ada kaitan ke? tapi nak cerita satu hal ini. .sy baru tau nie. .dan sy suka apa yang dimaksudkannya. .

✿~ Mengecilkan hati orang adalah berdosa, berkecil hati juga adalah berdosa. Tetapi lebih besar dosanya jika kita berkecil hati ~✿

apakah yang dimaksudkan ngan ayat 2?


~> I’m so confused <~ (=.=)'
Kenapa orang kecilkan hati kita, kita pulak yang berdosa ??
Then I asked my dad what’s that mean.
Ayah: Jika seseorang hina kita, dia berdosa. Jika kita terasa hati dgn penghinaan dia, kita juga berdosa. Tetapi dosa kita lebih besar dari dosa dia.
Anak: Uiikk... Tapi kenapa pulak? Kita tak buat apa-apa pun?
Ayah: Kerana orang yang menghina kita itu adalah peringatan daripada Allah.
Anak: *blur (>,<)'
Ayah: Kenapa kita dihina oleh orang tu? Kerana itu adalah ujian dari Allah. Kenapa Allah hadiahkan kita ujian itu? Kerana DIA nak mengingatkan diri kita yang dah leka dengan dunia. Bila kita berkecil hati dengan orang tersebut, bermakna kita tak redha dengan ujian yang Allah turunkan. Kesimpulannya, kita bukan kecil hati dengan orang, tapi kecil hati dengan Allah.
Anak: Ooooooo... Ook...(n_n)'
Ayah: Lagi parah bila kita pun cerita pada kawan-kawan kita. “Dia dah banyak buat aku macam ni, macam tu…” dan sebagainya. Dan kawan-kawan kita pula akan cerita pada kawan-kawan lain. “Kesian kawan kita tu.. budak tu dah banyak sakitkan hati dia…” jadi keredhaan kita terhadap ujian Allah itu akan lesap.
Anak: *termakan cili . hee (",)'
♥~ So, the conclusion is...Jangan mudah terasa hati...
♥~ Maknanya kita tak redha dengan Allah...
♥~ Nanti Allah pun tak redha dengan kita...Na’uzubillah...
~♥> "Sebenarnya, setiap kali orang memuji kamu...Seharusnya kamu rasa malu. Ucaplah astaghfirullah al-azim kerana orang memuji kamu disebabkan Allah S.W.T telah menutup aib dan kelemahan kamu."
Astaghfirullah al-azim...

baru la saya tau. .sy kopi pasta ayat tersebut dr 1 page di FB. .jom kita belajar untuk bersabar dan menerima redha Allah. .sabar separuh dari iman. .sy diam bukan bermakna sy takut. .sy xmelawan bukan sebab sy xde ayat nak cakap. .sebab sy hormat. .sy syg. .sy xsggup melukakan. .walaupun lukanya memang ada. .kebisuan sy melukakan. .tapi kata2 sy akn memedihkan luka tersebut . .sy belajar menerima kesalahan. .sy belajar erti kesabaran. .heee~  terima kasih!! kasih diterima. . :)




*bersabar la wahai insan lemah*
Allah sentiasa bersamamu. .
syukran jazilan sudi baca entri yang tak seberapa
di blog penuh habuk berdebu nie. . :)
ampun dan maaf dipinta jika ada menyakiti sesiapa. .
BudakVanilla cuma hamba ALLAH yg xlari dari kesilapan. .
salam sayang wat semua yg menyayangi. .
~ilal liqa'~


© Post Original & Official®
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌
Verified Official by BudakVanilla



Saturday, 6 October 2012

Doodle itu Abstrak :D

Assalamualaikum. .
segala penghuni alam semesta yang saya amat hormati. .i hormat u bila u hormat i. .ingat tu!. .sempat jugak wat intro cm2. .ingat retis nak guna u u. .i i nie. .menyampah lak -..-. .tak habis2 nak menyampah dengan diri sendiri. .hehe~ sabar jantungg. .haiii. .apa khabar penghuni alam maya? harap anda sihat2 belaka. .saya pun sihat cuma hati tak berapa sihat. .jangan tanya kenapa. .sebab saya pun tak tau. .hee~
terus ke tajuk utama. .DOODLE itu ABSTRAK. .selalunye dalam kelas bila bosan2 saya selalu mendoodle. .kalau dulu sebelum saya tau makna doodle saya selalu anggap hasil lukisan atau contengan di bawah minda separa sedar saya cuma contenganntanpa makna di atas kertas. .hehe. .~kantoi mengigau dalam kelas. .serabut dah otak. .takda kena mengena pun...

kalau kita search apa maksud doodle di wikipedia. .1st line dia. .
A doodle is an unfocused drawing made while a person's attention is otherwise occupied. Doodles are simple drawings that can have concrete representational meaning or may just be abstract shapes.Stereotypical examples of doodling are found in school notebooks, often in the margins, drawn by students daydreaming or losing interest during class

tengokk. .kan betol apa yang saya cakap. .hehe~ maknanya saya sering mimpi dalam kelas. .hahaha. .tak la jugak. .sejak fokus SPM nie. .jarang dah mendoodle di atas kertas kosong. .kadang2 dalam nota n buku teks. .jangan tiru aksi ini. . :P gambar tersebut adalah salah satu contoh doodle yang saya buat. .saya selalu buat doodle atas kertas n time boring je. .hehe. .rajin je menconteng. .belajar pun mesti la rajin jugak. . :D. .doodle nie simple jer. .tapi kalau korang nak tengok doodle yang OHSEM. .tengok kat youtube. .wooowww. .i want to doodle on my wall. .heee. .SHARPIE~

By: BudakVanilla. .~~~Doodle art is interesting :)

sedikit nasihat untuk sesiapa yang suka mendoodle menconteng atas buku teks seperti saya. .kegiatan tersebut yak elok ye. .jangan ikut jejak nie. .heee~ dan bagi semua pejuang2 SPM yang bakal menghadapi detik cemas 5 Oktober 2012. .semoga berjaya dan all the best diucapkan. .amalkan Doa, Usaha, Ikhtiar, Tawakal. .Study Smart. . :) semoga terus dapat apa yang dihajatkan. .korang pun doa2 la untuk saya jugak. .insyaALLAH. . :)


*Syukran Jazilan sebab sudi baca entry yang entah apa2 nie. . *
ampun maaf dipinta kalau ada wat salah atau
wat anda tersinggung atau tersungging. . :P
yang baik datang dari ALLAH. .
dan yang buruk datang dari kekhilafan diri. . :)
~ilal liqa'~
saya sayang orang yang sayang saya. .:)

© Post Original & Official®
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌
Verified Official by BudakVanilla