Thursday, 22 November 2012

Apa yang orang perlu tahu pasal saya. . :)

Assalamualaikum. .
tak jawab dosa. .kalau jawab sayang. . :) tertiru tagline Maria Elena blogger femes n yang terkenal kat youtube tu. .heee~  pada hari yang indah dengan angin sepoi2 budi bahasa nie. .hari nie nak buat entry panjang2 bagi mata korang juling kalau baca. .saya yakin ada antara kita yang kurang baca so saya sengaja buat entry panjang sebab nak menanam budaya membaca dalam masyarakat kita hari nie. .cewahh. .skema punya ayat. . tak habis2 kena kutuk nanti. .heee~ sengih nampak gigi. . saya nak cerita pasal saya la. .saya nie seorang


pencinta kucing
saya suka kucing sebab kucing comel la kot. .bukan tu je la. .kucing peneman saya waktu sunyi. .bila sunyi saya selalu cakap2 ngan kucing. .tak pasal2 orang fikir gila. . memang betol la kan. .kucing peneman kita dikala sunyi mengcengkam jiwa. .hee~ saya ada seekor kucing yang dipanggil Opie. .bulu dia warna ala2 kopi susu terlebih susu. .hee~ dia sangat comel. .pandai melepas kat tempat yang dibenarkan cam jamban. .sebab dah latih sejak kecik. .kucing pun pandai berlatih ea? tapi dalam jantung nie. .ada jugak perasaan nak bela kucing warna hitam. .tapi jarang lak nak jumpa kucing hitam. .dan tapi lagi. .banyak orang cakap kucing hitam tak elok. .apa yang tak eloknya?!!! bagitau cnie!!. .kucing biasa jugak tu kan. .makhluk ALLAH jugak kan? segala takdir ALLAH yang tentukan. .saya nak kucing hitam. .kalau ada baby kucing hitam bagi la kat saya ea. .nak yang hidup2. .hehe~ geramnye ngan kecomelan kucing. .(╯3╰)


✖ pendiam
yaaaaa. .saya seorang yang pendiam. .dan saya yakin banyak orang cam saya. .saya suka diam2 dengar orang bercerita. .bila orang tanya baru saya bercakap. .lagipun saya diam bila dah takda benda nak dicakapkan. .kalau semua orang dah sebok sangat dah bercakap itu ini takkan nak meyebok sama kot. .nanti tak kena layan. .hahaha. .camtu la saya. .kadang2 malas gak nak cakap. .sebab takda benda nak dicakapkan. .ayat berulang. .tolong pukul kepala saya sat. .tapi kurang bercakap tak elok untuk otak. .saya pernah baca tu. .tapi taktau la katne lak benda tu datang. .satu lagi tapi tak habis2 ngan tapi dia ada ulamak yang mengatakan diam seseorag lebih baik daripada seseorang yang bercakap kosong. .bagi sesiapa yang pendiam tu. .jadi la bising2 ckit. .jangan banyak ye. .ckit je. .kalau nak bising pun. .bisingkanlah benda yang berfaedah. .jangan la korang bising melalak tengah rumah sambil bawak lagu isanella lak. .korang boleh bising2 bagi ceramah agama kat adik2, kawan2 ke? kompom mak bapak korang bangga. .heeeeee~ Alhamdulillah. . :)


✖ minat anime, komik, kartun, manga
saya minat benda2 nie semua sejak sekolah rendah lagi. .mungkin sejak saya kecol lagi. .saya pun tak tahuuu. .hilang ingatan jap. .majalah komik pertama yang saya beli adalah KREKO. .rasanya edisi yang ke9. .tak pasli la jugak tu. .pastu beralih minat kat majalah komik ARENA pulak. .heee~ lepas berhenti ngan semua majalah tu. .saya terus beli komik yang terus dibukukan. .memang la semua komik dibukukan. .lagi satu saya minat sangat tengok anime kat tv sana tu hah. .salah satu anime yang saya minat sejak dulu adalah anime BLEACH. .saya suka watak2 dalam anime tu walaupun nampak brutal ckit. .hehe. . :P sanggup heret kaki pergi kedai buku semata mata nak beli komik. .hee~ kalau perempuan lain sebok membandingkan orang di sekeliling mereka dengan watak2 dalam novel. .saya lak membandingkan orang cam watak dalam anime dan komik. .saya pun baca novel gak. .tapi komik la yang sesuai dengan jiwa jantung perut usus saya. . :P sakit pankreas gelak2 baca komik. .


malas dah nak tulis panjang2. .so buat camnie je la. .huohoho~ gelak menyampah. .
✖ tak minat korea sangat
✖ benci cicak
✖ teringin nak makan sushi 'halal'
✖ suka doodle
✖ minat seni Grafiti

sebenarnya banyak lagi benda. .especially pasal ISLAM. .tapi setakat tu je la. .untuk hari nie. .penat lak nak taip panjang2. .insyaALLAH ada masa lagi saya taip yag lebih panjang. .hehhhhhheheehhehhehehehehheehhhh. .gelak sakit perut

KON - patung yang boleh bercakap dlm anime BLEACH. . :)


Syukran jazilan sudi baca apa yang saya taip2 panjang2 nie. .hehe. .
ALLAH maha besar. .PRAY for GAZA. .may ALLAH bless them. .
maafkan saya kalau ada ayat2 diatas menganggu ruang di hati korang. .
☆:*´¨`*:..:*´¨`*:.☆
saya sayang semua orang yang sayang saya. . :)
Jazakallahukhair :)
ilal liqa'
☆:*´¨`*:..:*´¨`*:.☆

© Post Original & Official®
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌
Verified Official by BudakVanilla



10 comments:

  1. ada peminat bleach di sini rupanya.. hoho

    ReplyDelete
  2. ya..mohon kepada bakal future hubby ko salin smua nota2 kat atas ni sbg rujukan masa depan :)

    ReplyDelete
  3. harap upload gmbr kucing awak sbb korn nak culik die. hehehehe... eh, x suke cicak? harap2 malam ni cicak terjatuh kat awak.. ekekeke...

    ReplyDelete
  4. ariff al-baqi- yes dats me :)


    leakedknowledge- aah. .btl2. .sila catat2 ye. .sengal. . :P

    korn- sbb xnk dculik oleh korg la xnk upload c2. .cicak tkt sy jgk. .

    ReplyDelete
  5. hehe.. suka kucing jugak . hi-5 :)

    ReplyDelete
  6. terjah
    http://nurulnamasaya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Salam. Wow superb blog!!=) Jom join contest menarik ni! Hadiah hebat! http://www.aimisyahirah.com/2012/11/contest-my-top-referral-by-blog.html

    ReplyDelete
  8. kita kucing.... meeoooowww. .... :P

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!