Wednesday, 20 June 2012

tak perlu bengong untuk jadi bengong

Assalamualaikum..
ditepi parit yang tenang tanpa biawak. .duduk termenung melihat air parit yang berwarna hitam pekat tanpa bau busuk dan ikan didalamnya. .mungkin ikan pun tak sanggup hidup di parit hitam pekat mengalahkan hantu minyak. .kelihatan beberapa ekor pepatung saling berkejar kejaran ala romi dan juli. .saya lak dalam rumah mengadap laptop cabuk dengan broadband yang hampir kepada tamat tempohnya. .duduk ditepi parit cuma khayalan semata. .dalam mata terkenang dia. .ayoyo. .jiwangnye saya hari nie. .tak terkenang siapa2 pun la. .malas kita nak terkenang2. .macam la kita nie ada orang untuk dikenang. .haha. .jom melalut mengikut tajuk gempak kita hari nie. .tak perlu bengong untuk jadi bengong. .ada faham maksud di atas? tak faham kan? macam kasar lak bunyi title tu. .hehe. .tau pun. .malas dah nak tukar. .kita dah penat taip2 panjang2 lebar sini. .so baca je la apa yang kita nak crita hari nie. .✖‿✖
macam memaksa lak. .hehe. .takde la. .kita gurau2 je la sini. .so nak crita pasal bengong. .siapa sebenarnya bengong di dunia nie. .bagi saya takda orang yang bengong. .tapi orang bengong akan wujud apabila kebengongan ada. .(haha. .melalut ape nie. .). .salah2. .bagi saya orang tu bengong bila kata orang lain bengong. .sebab dia pun faham apa yang orang bengong tu cakap. .sebaik2nya jangan la maki2 orang bengong. .jahat la tu. .jahaaatttt!. .ayat tak baek bengong. .(berapa kali dah saya sebut ayat tak elok tu. .astaghfirullahalazim. .kita tukar dgn ayat b** je la. .harap semua faham. .hee). .seperti yang difahamkan menyebut ayat yang tak elok macam b** tadi tetap berdosa. .(kumpul dosa la saya hari nie ye. .). .dosa kecik kalau buat banyak2 gak jadi banyak la tu. .kalau dulu2 sebut ayat tak elok ckit. .mak grenti ugut nak cili cilikan mulut kita nie. .hehe. .semua mak korang camtu kan dulu? tapi sekarang. .apa la nak jadi. .senang2 je ayat2 yang tak elok camtu keluar dari mulut comelmu itu bila datang marah. .api menyala dalam jiwa. .cukup bagus kalau mampu sabar. .cukup la kalau sebut dalam hati. .tapi keluar gak ayat2 tak elok. .tempias marahkan orang lain terkena kat orang lain lak. .mana aci kalau camtu. .ini tak adil!!! (wah. .emo lak cnie. .sabar2) (3)

sedia2 roti kering celop2 dalam air teh. .buat penyejuk jiwa. .nak sejuk masuk je la dalam referijeraterr tu. .(peti sejukk. .). .abess cerita. .ehh. .jauh lak terpesong dari tajuk kita. .(✖╭╮✖). .gelap awan. .kelabu. .dah2. .niat kita nak tegur orang sebenarnya. .jaga la percakapan kita sebagai umat islam. .jangan la sampai orang pandang serong ngan agama islam. .tak suka la tu. .orang kutuk2. .tak elok. .tak elok. .biasa la manusia. .tak lari dari kesilapan pun. .tapi kita usaha la sedikit lari jauh dari kesilapan tu. .tak salah kan? panjangnye ceramah saya hari nie. .hehe. .(∪ ◡ ∪). .tengok2. .kalau dah hot2 nie pandai lak tulis panjang2 kan. .hahahaha. .easy!

tiba2 tengok iklan kurma yusuf taiyoob. .hehe. .menandakan puasa tak lama lagi. .harap dapat puasa penuh tahun nie. .(walaupun selalu tak dapat puasa penuh. .nie azam kita!)  o(≧o≦)o. .tak sabar tunggu puasa. .nikmat tu. .hehe. .sampai cnie saja la ye. .panjang lak kali nie. .tak baca takpe. .:)

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪
Syukran Jazilan
Jazakallahukhair
ilal liqa'
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

© Post Original & Official®
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌
Verified Official by BudakVanilla

8 comments:

  1. hehe.. tapi kan.. budak2 zaman sekarang lagi dasyat taw mulut.. percaya tak? yang sekolah rendah pun kadang2 kalah kita punya carut2 nie :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg ckp2 psl budak2 zmn skrg la nie. .kecik2 dh pndai mencarut bkn2. .hehe. .pcya2. . XD

      Delete
  2. org bengong soh kita jd bengang...
    x lamak gik posa..yeyyyy..ktk dh ganti posa tek?
    FOLLOWER KE 97

    ReplyDelete
  3. erk? haha yg tulis entry ni pun mcm bengong hihi gurau2 ;) no jokes no fun kann ? ;)

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!