Saturday, 16 June 2012

sayang bapak saya :)

Life has ups and downs
sometimes the sun shines
sometimes the rain lashes
but then it take both sun and rain
 to make a rainbow :)

bila hari bapa? pasti korang akan meraikan bapa korang kan? sayang tak bapa korang? mestilah sayang kan? bapak banyak berkorban demi kita tau. .hargailah bapa :)
jom berkenalan ngan bapak saya. .hehe. .saya perhatikan perangai saya ada ckit2 macam perangai bapak. .bapak saya seorang yang suka bergurau. .rasanya dalam geng mengaji. .bapak sayalah pak lawaknya. .hehe. .(bapak saya ada kelas mengaji. .geng diaorang selalu join pertandingan tilawah al-Quran. .alhamdulillah). .bapak saya seorang pemandu swasta. .bos bapak baek sangat. .beliau banyak sponsor buku rujukan saya untuk spm. .bos bapak jugak pernah belikan saya sebuah laptop acer atas kejayaan saya dalam pmr. .cayalah!. .bos bapak tu memang banyak bantu kami sekeluarga. .bebalik semula crita pasal bapak saya .beliau seorang bapak yang memahami anak-anaknya. .(termasuk la saya. .anak yang sulung. .cewahh. .hehe). .seorang yang sederhana. .kekadang kan. .kalau adek2 saya mintak apa2 ngan bapak. .bapak akan cuba penuhi kalau ada duit. .kalau takda bapak kata takda la. .saya pun kekadang cian tengok bapak saya. . (✖╭╮✖) . .kami adek bradek banyak menyusahkan bapak. .bapak terlalu kuat bekerja. .cuma cuti bila hari raya dan hari tertentu. .jarang la bapak datang tangan kat kami adek bradek. .kalau kecik2 dulu pernah la. .hehe. .saya selalu kena piat telinga sebab nakal sangat. . :) tu pun sempat saya gelak2 lagi. .bukan sakit pun. .hahaha. .(─‿‿─) 

mak kata. .bapak kuat kerja sebab nak tengok saya dan adek2 berjaya. .bapak taknak kami susah2. .pelajaran tu penting. .bila crita pasal pelajaran n kedudukan dalam kelas. .bapak saya selalu tersenyum. .(tak tau lak kenapa senyum2. .hehe). .saya suka bila bapak crita pasal beliau kecik2 dulu. .bapak selalu kata kami adek bradek nie bertuah berbanding ngan keadaan beliau masa kecik2 dulu. .bapak kecik2 dulu boleh dikatakan orang susah. .adek bradek lak ramai. .alhamdulillah. .keadaan sekarang banyak dah berubah. .bapak bekerja keras untuk kami sekeluarga. .mak pun camtu jugak. .walaupun selalu marah2. .mak tetap mak terbaek. .hehe. .saya harap satu masa nanti saya dapat balas jasa mak bapak saya. .saya mohon kepada Allah supaya umur mak bapak saya panjang supaya saya dapat balas jasa mak bapak saya. .saya nak mak bapak saya tengok kejayaan saya suatu hari nanti. .tunggu la. .hehe. .doakan saya ya. .insyaallah. .o(≧o≦)o. .terima kasih wat bapak sebab sudi layan karenah kami adek bradek. .sanggup susah2 cari duit demi keluarga untuk hidup dengan lebih selesa dan baek. .senang susah sentiasa bersama. .harap keluarga kita bahagia selama lamanya. .amin. .

Syukran Jazilan buat sesapa yang sudi baca sampai habis. .
☆:*´¨`*:.Jazakallahukhair.:*´¨`*:.☆

© Post Original & Official®
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌
Verified Official by BudakVanilla




2 comments:

drop a comment~
arigatouuu!