Sunday, 10 June 2012

kenduri????????


tutupkanlah hati pada orang pada orang yang tak pernah menghargai kita. .
manakala titipkanlah hati pada orang yang tak jemu bersama kita. .

saja nak letak quote yang puitis gilerr tu. .hehe. .takde maknenye. .esok sekolah dah bukak. .pengalaman masa cuti lak camne??? hmm. .susah nak crita. .tapi kite nak crita jugak. .hehe. .hari jumaat lepas kitorang sefamily pergi balik kampung sebab ade sepupu yang kawen kat sana. .syookknyee. .hehe. .gi sana guna kereta. .kancil lak tu. .punyalah kecikk. .tapi barang banyak betol. .kalau orang tengok manusia dan barang2 yang kancil tu bawa macam tak percaya yang kancil boleh jadi seterer tu. .hahaha. .kancil kan bijak. .so. .pemandunya pun mesti bijak jugak. .hehe. .

dah sampai kampung. .penat giler. .belum sempat nak rehat2 jap. .saya dan adik gi kat dapur syok menengok orang buat persediaan untuk kenduri keesokkan harinye. .kitorang terus disuruh buat keje. .adohai. .punyalah banyak keje. .cuci mencuci apa yang patut. .memang buzy sangat la masa tu. .naik sakit pinggang2 saya dan para sepupu. .memang tak tido la malam2. .kitorang sepupu sepapat sibok2 di dapor. .orang kay luar karoake lak. .ini tak adill!!!. .cian kitorang. .tido pun sekejap je dalam pukul 3 lebih. .pastu pukul 5 bangun balik nak kemas2 barang. .dibangunkan oleh mak cik, dia ketuk2 penutup periuk tu sambil jerit2 ayat "Bangun2!!!". .punyalah siot. .hehe. .dahlah pukul 5 pagi buat bising2. .nak tak nak. .kami yang kepenatan nie bangun jugak. .

dah paginye lak (kenduri dah nak start). .kami sepupu sepapat dah elok2 siap2 cantikk2 meletop letop pakai baju vogue abess. .(baju kurung tuu. .ayu la. .hehe). .disuruh lak lap2 pinggan yang orang baru cuci. .sedih gilerr. .abes basah2 baju kami. .ape la. .sedih sangat. .sepatutnya kami bergembira hari tu. .tapi. . . .makan pun lewat dari orang lain. .ada lak salah seorang daripada sepupu saya sakit perut dan terpengsan. .dia tak tido malam dan tak makan langsung tapi sibok buat keje. .cian dia. .tapi sekarang dia dah ok. .lepas habis dah kenduri kahwin tu. .seluruh isi rumah tertido kepenatan. .hehe. .memang kenduri yang memenatkan. .tapi kira kenangan la. .tapi tak tau la kenangan baik ke buruk. .hahaha. .

hari nie lak balek. .terus update blog. .hehe. .saje jer.

Syukran Jazilan buat sapa2 yang sudi baca nie sampai habiss. . :)
. .Jazakallahukhair. .
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ 

© Profile Original & Official®
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌
Verified Official by BudakVanilla

No comments:

Post a Comment

drop a comment~
arigatouuu!