Friday, 1 June 2012

Cinta ulat2 muka buku


Assalamualaikum. .
sekali lagi saya terkejut beruk. .pinky blog betol la. .hehe. .mengata diri sendiri sebenarnya. .sabarlah hati. .sebab terlalu bosan. .gatal lagi tangan nak online facebook. .line pun punyalah slow. .(kite online guna broadband murah je. .hee). .kalah ngan siput b*** la line nie. .si budak vanilla. .(bukan nama sebenar. .sapelah fikir nie nama sebenar. .tak betol la orang tu. .hehe). .mintak surry penuh lak ngan intro yang kurang menarik hati. .surry!

ok2. .mula g kat topik yang diketengahkan. .(cewah. .kauu adeee??. .hehe). .pasal cinta ulat2 bulu. .eh. .salah lak. .cinta ulat2 muka buku. .(takkan tak faham. .cinta fesbuk la 2. .). .selain blogwalking. .saya pun layan gak fesbuking. .syok melayan fesbuk. .tiba2 terlihat status jiwang. .i love u. .u love i. .(berbulu mata tengok). .bukan berbulu betol pun. .ulat muka buku dah naik daun. .(kadang2 menyampah la ngan ayat sendiri. .korang tak rasa macam tu???). .saya nak bagi nasihat selain meluahkan sepenuh perasaan yang ada di kalbu. .

kalau iye pun nak bercinta. .bercouple. .diam2 la korang. .yang hang sebok nak habaq kat kengkawan fesbuk hang tu apesai? hang nak ko orang laen usha2 tino or jate hang? nak show off iye? tau la hang punya couple tu comel lotte cam artis korea. .loni macam2 boleh terjadi gara2 fesbuk. .bercinta la sangat ye. .ada sampai lari dari rumah gara2 ikut pakwe yang tersayang tu. .kalau dia sayang dia tak ajak lari la. .dia jumpa mak bapak. .masuk meminang terus. .(meminang?? wow. .). .dah gatal sangat nak kawen kan?. .apo nok jadi la ngan bebudak zaman sekarang. .(excuse me. .saya pun budak2 lagi. .). .tapi saya tak amalkan budaya bercinta nie. .haha. .yo la tu. .cinta ulat2 muka buku nie pelik tetapi benar. .benar tetapi pelik. .kenapa?? kerana bercinta lama2. .pastu putus. .haprak pun tadak. .masa bercinta bukan main diaorang brsayang2 berkepit cam ikan sardin dalam tin. .tapi bila dah putus. .terbang segala rasa sayang. .tarak ada istilah sayang lagi la wei. .sebahagian akan cakap hampir2 camnie. ."tak guno punya jate. .boleh blah la". ."muka cam taik. .ada hati nak marah aku". .(jahatnyer mulut. .cili2 kang). .tak baek tau. .TAPI. .tak semua orang bercinta melalui cinta muka buku camtu. .ada yang sampai ke jinjang pelamin melalui cara yang baik2 saja. .syabas bagi orang yang begitu. .

cinta ulat2 muka buku. .topik yang hangat diperkatakan selepas muncul lagu CINTA MUKA BUKU. .sape la yang tak tau lagu tu. .bagi yang bercinta muka buku tu. .amalkan la perkara yang baek2. .jangan jadi jahat. .kalau putus pun redha je la. .jangan nak salahkan sesape sebabnye salah tu. .datang dari diri sendiri jugak. .ye ke tidak? jangan sekali nak maki2 mengata bekas pakwe makwe korang tu. .fikir la kebaikan yang dia telah buat untuk korang. .(wow. .kalah doktor cinta ngan nasihat saya nie. .). .kalau ada cinta ditolak lak jangan la merendah diri sangat dan fikir "aku tak hensem/cantik cam artis korea tu la dia tak terima aku". ."aku nie tak berduit. .sebab tu la dia reject aku mentah2. .". .Tapi. .sepatutnya korang fikir camnie. .beri pedoman buat diri sendiri. ."dia reject aku mungkin nak suruh aku cari yang lebih bagus dari dia. .". ."dia nak setia ngan pakwe/makwe dia la kot. .". ."dia nak aku fikir pasal masa depan dulu sebab tu dia reject aku". ."cinta dia hanya untuk ALLAH". .kan bagus kalau fikir macam tu. .jangan la fikir pasal benda buruk je. .tak elok tau!. .pernah jugak saya terbaca salah satu dari ayat alquran berbunyi. ."jika kamu menutup aib seseorang di dunia, nescaya Allah akan menutup keaiban kamu di akhirat kelak". .hampir macam tu la bunyinya. .lupa lak dari ayat, surah mana. .maaf^^. .

melalut jauh lak. .dari cinta ulat2 muka buku. .jadi sesi nasihat-menasihati. .takpe2 korang kool saja kan?? hehe. .banyak la kool. .harap kool tu kool sejuk la ye. .jangan2 panas2, tak elok untuk jiwa. .padamkan kemarahan, kepanasan tu ngan minum air sejuk2 banyak. .(hehe. .gurau je la. .) ambil wudhuk sepatutnye. .punyalah panjang celoteh kali nie. .penat baca kan. .(sambil gosok2 mata situ. .hee). .
lastly. .dahulukan cinta kepada Allah sebelum cinta kepada manusia. .terima kasih sudi baca ayat yang tunggang terbalik nie. .(takda bakat nak jadi penulis la nie kan. .hee). .maafkan hamba seandainya ada perkataan yang mengganggu ruang lena anda. .minta maaf sangat. .:)
\
~SYUKRAN
~jazakallahukhair


© Profile Original & Official®
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌
Verified by Budak Vanilla

No comments:

Post a Comment

drop a comment~
arigatouuu!